Van der Gijp blij dat Curaçao-tijd erop zit: ‘Dat zou ik niet volhouden’ — en een pijnlijke opmerking

René van der Gijp is er duidelijk over: hij is blij dat het Curaçao-avontuur van Vandaag Inside er bijna op zit. De oud-voetballer en analist gaf bij de podcast KieftJansenEgmondGijp toe dat hij het verblijf van twee weken op het eiland meer dan genoeg vindt — en ook zorgde een opmerking van hem voor de nodige irritatie in zijn omgeving.
Johan Derksen zorgde voor kortere trip
Het plan voor de Curaçao-editie van Vandaag Inside was oorspronkelijk nog ambitieuzer. Van der Gijp liet weten dat het idee bestond om vijf weken lang vanuit het Caribische eiland uit te zenden — de gehele WK-periode. “Ik zou dit geen vijf weken volhouden. Ik ben echt blij dat Johan (Derksen, red.) dat heeft tegengehouden”, zei hij eerlijk. “Vijf weken daar zitten met het WK zou ik niet volhouden.”
Van der Gijp heeft het naar zijn zin op Curaçao, maar plaatst ook kanttekeningen. Zo is hij bepaald geen fan van De Krantjes, het vaste onderdeel waarbij Wilfred Genee en hij de kranten doornemen. “Dan zitten we veertig minuten te praten over iets waar we het ’s avonds anderhalve minuut over hebben.” De tijdsinvestering voor relatief weinig eindresultaat frustreert hem zichtbaar.
Pijnlijke opmerking voor vertrek
Naast zijn eigen ervaringen op het eiland, zorgde een uitspraak van Van der Gijp vlak voor het vertrek naar Curaçao ook al voor de nodige irritatie in zijn omgeving. De exacte inhoud van die opmerking bleef binnenskamers, maar het zorgde voor gespannen sfeer — zeker in combinatie met de aanwezigheid van zijn vrouw Minouche, wier bemoeienis met het programma al langer gevoelig ligt bij Johan Derksen.
Ondanks alle spanningen achter de schermen gaat de show door. Vandaag Inside zendt nog tot 29 juni uit vanaf Curaçao, waarna De Oranjezomer het stokje overneemt voor de rest van het WK. Van der Gijp lijkt de aftellende klok naar het einde van dit bijzondere seizoen nauwlettend in de gaten te houden.



